Svar

Fick en kommentar med massa frågor så tänkte bara svara på det. Så här kommer svaren! :)
 
Hej kan inte du ha ett frågor och svar inlägg?
Här kmr några frågor isf: 
Är highscool som i filmer, typ att cheerleder och fotbollskillarna är de populära och att det typ är fest hela tiden? 
Ja alltså det på minner väääldigt mycket om high school som i filmer men i min skola så är det inte något specifikt gäng som är mest populärt utan alla är verkligen med alla. Och det brukar vara typ att freshman är rädda för seniors för de äldre men alla känner alla och hänger med alla typ! Och ja det är fester.
Var alla hjärtansdag kul? Fick du nåt, och gav du nåt? 
Ja alla hjärtansdag var kul. Jag ''firade'' det med några av mina kompisar och jag fick några presenter och gav också några!
Vilken organisation åker du med? Vad är bra respektive dåligt med den? 
Jag åker med STS. De är väll okej. De som jobbar där är väldigt trevliga och svarade alltid snabbt på mail om man hade frågor eller så. Men det tog lång tid för mig att få min värdfamilj och de krånglade till det lite med mitt visum.
Vilka regler har din vfamilj satt upp åt dig? 
Reglerna är ganska basic. Typ höra av mig vart jag är/ska om jag inte kommer hem efter practice eller skolan. De vill också veta vilka jag är med och vill helst prata med föräldrarna innan jag sover över hos kompisar. Städa mitt rum då och då men behöver dock aldrig göra det då mitt rum aldrig är stökigt hehe (klarar inte av stökigt rum). Hjälpa till med diskmaskinen, ladda den och ladda ur. Så det är inga stränga regler! Min värdfamilj är väldigt chill!
Vilka regler har organisationen? 
Ingen alkohol eller röka och sånt. Ha minst C average i skolan, men det är inte särskilt svårt. Hjälpa till med sysslor hemma hos värdfamiljen för man är ju en del av familjen under ett år och det skadar inte att hjälpa till och städa då och då.
Gick du på nån sport innan så att du var tillräckligt bra för att vara med i laget Sverige?
Nej jag gick inte i någon sport innan jag åkte hit! :) 
Är det lätt elr svårt att komma in i gäng?
Alltså på min skola är det ganska svårt då alla verkligen är jätte tajta. Men människorna är väldigt väldigt snälla så det är bara att prata massa med dem och vara väldigt på. De kommer liksom inte fram till dig utan man får gå fram till dem!  Och är man med i någon sport så är det mycket lättare att lära känna folk också.
Jag har E, G i engelska, tror du att jag klarar mig på det om jag åker till USA? 
 Jag tror man måste ha minst E i allting för att åka så ja det klarar du!
Hur är människorna där? 
Amerikanarna i allmänhet är väldigt trevliga och pratsamma, ger mycket komplimanger vilket jag älskar!! Alltid när man går och handlar eller shoppar så är personalen väldigt trevlig och de packar ner ens varor i the grocery store osv.
Och killarna hur är dem? 
Jag trodde att american guys såg ganska bra ut men alltså nej.. De ser inte så bra ut! i alla fall inte på min skola och de har inte så bra klädstil och är väldigt omogna men de är jättesnälla och lättare att lära känna än tjejerna kan jag tycka.
Tack!
 
Hoppas du fick svar på dina frågor. Är inte så jättebra på att svara på frågor haha men jag gjorde mitt bästa!

Kommentarer
Postat av: lojsan

Jag har en fråga. Varför är du så fruktansvärd snygg?

2014-03-23 @ 21:01:19
URL: http://loischau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0