Freshman-Senior Buddy week

Heeeeeeeeeeej!
Sorry att jag inte bloggat men alltså denna veckan har vart så  mycket saker att göra och det har vart en helt sjukt rolig vecka i skolan också! Och i söndags var det ju också Culture and cuisine, ska lägga upp bilder men väntar bara på att min sega kompis ska skicka dem någon gång, hon knäppte några kort med sin system kamera så de kommer upp på bloggen så småning om. Men tillbaka till denna veckan. Denna veckan vart det freshman-senior buddy week så alla seniors blev ihop parade med en freshman i måndags (för er som inte vet så är freshman de yngsta i high school, det går från freshman-sophomore-junior-senior, så freshman är som nionde klass hemma i Sweden) så skulle man lära känna sin buddy lite, min buddy hette Liesl och hon är hur snäll som helst! Sen i tisdags var det dress like your buddy så vi hade likadana kläder på oss och alla andra hade likadana kläder som sina buddys haha! Och sen igår (onsdag) så var det ''olympics''. Man tävlade med sin buddy mot alla andra, så var det 6 olika stationer. Den första stationen skulle man sjunga en låt, de spelade en snutt av en låt och om man kunde sjunga en bit resten av låten fick man 10 poäng och detta var inför alla andra!!! Var as nervös haha men det var jättekul! Sen andra stationen var try to complete silly things in 60 seconds en av de var t.ex att man skulle stack up five dices on a popsickle stick, lite random men ändå! Tredje var basketball shoot, man skulle kasta i korgarna och träffade man fick man poäng. Fjärde var trivia quiz, femte var art competition man hade 15 min att rita sig själv och sin buddy och som tur var kunde Liesl måla bra och sen var det en scavenger hunt och man skulle springa runt i skolan och leta upp svar till olika frågor och det var i alla fall hur kul som helst! Och idag var det treat your buddy, jag fick kakor och en liten skylt och jag gav henne godis :) Sen imorgon är det awards, top 3 buddies som fick högst poäng i the ''olympics''. Americans är väldigt kreativa som hittar på något sånt här ibland men det var i alla fall en rolig vecka :D Imorgon är det ju Valentine's Day så efter skolan ska jag äta kina buffet och sen gå på bio med några kompisar och efter det ska vi ha sleep over! Grym vecka!! Och har btw vart här 5 månader idag, tiden flyger iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0