Veterans day

Hej bloggen!
Idag var det Veterans day which is a day where we honor the people who served in armed service, alltså militärer och sånt. Så idag i skolan så samlades alla i aulan i en timme och det var massa militärer där och vi hedrade alla som vart i krig och även dem som gått bort. Det var faktiskt jättecoolt! Vi sjöng the national Anthem och sa även the pledge of allegiance to the american flag, fett coolt och vara med om sånt här i USA. Så idag i skolan var det många som klädde sig i blått, vitt och rött, USAs flagga. Och sen var det även en kille som pratade, han hade varit med i ett krig i Vietnam om jag minns rätt, han berättade massa grejer från kriget, så hemskt med krig. Men det var i alla fall jättespännande :)
 
Har ätit middag nu, min värdmamma gjorde en sjuuukt god lasagne (mamma inget slår din lasagne!!♥) och nu sitter jag i mitt rum har precis pluggat klart och lyssnar på Little Mix's nya album 'Salute', så bra!!
Det var ju farsdag i Sverige 10 november, så grattis på farsdag världens bästa pappa!! Saknar dig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0