200 days

Igår var det exakt 200 dagar sedan jag kom hit. 200 dagar sedan jag såg min familj och mina vänner! Har 66 dagar kvar och jag är så redo att komma hem nu, men ska ta vara på tiden jag har kvar för jag har världens bästa värdfamilj och väldigt bra vänner här som jag nog inte kommer träffa på länge.. Igår tog jag ledigt från skolan för att åka till Milwaukee med min värdmamma och syster (Milwaukee ligger två timmar från Appleton) så vi tog bilen på morgonen och kom hem på kvällen. Det var bara en sån spontan mini trip men det var jättekul! Vi gick på ett museum och de hade massa olika avdelningar och min favvo avdelning var lätt ''The Old Milwaukee'' för det var inspirerat av Europa så det kändes nästan som jag var hemma igen när man gick genom de fejkade gatorna typ haha. De hade även massa små hus som var gammeldags europeiskt och varje land hade sitt egna lilla hus och Sverige hade ett och det var dala hästar överallt haha!! Blev as glad när jag såg det. Efter det gick vi på bio, vi såg en astronaut film men det var ingen vanlig bio för skärmen gick ända ut till sidorna och ända upp till taket så det kändes som att man var i filmen och att man var i rymden, blev helt yr efter! Men det var så coolt. Efter det åt vi middag på en thai restaurang och det var så gott, jag åt chicken teriyaki och det var den bästa jag ätit, sen åt vi efterätt också och sen åkte vi hem. Och igår bestämde jag och Robin (värdmamma) att vi ska till Chicago innan jag åker hem!! Chicago ligger i delstaten Illinois och det är en stor stad så jag längtar jättemycket, vi ska åka bil och det tar 5-6 timmar och vi åker helgen innan min graduation, längtarrr :D
Dalahääääst (ingen riktig människa i bakgrunden, bara en docka haha)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0