Första och andra skoldagen

Hej!
Sorry att jag inte uppdaterade om första skoldagen igår men fick läxor redan första dagen så tog tag i det först.
Ja, vad ska jag säga om första skoldagen? Det var verkligen inte lätt, hade inte en bra första dag.. Hade svårt att hitta, är också ganska blyg så pratade inte med så många heller. Var ganska ledsen när jag kom hem så mailade med mina föräldrar och Skypeade med Lois och då kändes det bättre, fick bra råd av både mamma och pappa och Lois. Så andra dagen var mycket bättre, försökte att prata mer med folk idag och får ofta komplimanger för min engelska, de säger att det låter som att jag kommer från USA så det är jag glad över :D Och hittade alla klassrum idag också, och har faktiskt inte kommit försent en ända gång och det är faktiskt bra för att vara ny!
Skolan här är verkligen annorlunda om man jämför med skolor i Sverige, man får jättemycket läxor och har typ quiz 2-3 gånger i veckan men det är ganska lätt, förutom matten. Den är sviiin svår men jag ska försöka några dagar till annars så får jag nog byta till en enklare hehe.. Jag börjar 8 varje dag och slutar 3.11. Jag vet det är en as konstig tid att sluta exakt 3.11, varför inte 3.10 liksom haha?? Och sen har man 4 min efter varje lektion och gå till sitt skåp hämta böcker och gå till nästa lektion så det är jättestressigt och alla är i korridoren samtidigt och sen när klockan ringer så ska man vara i klassrummet! Lunchen är en halvtimme så det är helt okej! Gillar mina klasser som jag tar speciellt 'Foods & Crafts' för där får vi laga mat och baka :D Så ja, skolan är verkligen annorlunda här haha!
 
Idag efter skolan så tog jag och Zoe bussen to down town Appleton och gick till ett gym som heter YMCA, har gratis gymkort där för jag är utbytesstudent så det är fett bra!! Så nu ska jag plugga lite och ska försöka lägga mig tidigt idag, går upp ca 06.30 varje dag och åker härifrån 07.20 typ! Vi får skjuts varje dag, yaay!
Later skater!
 
P.S Saknar alla så mycket där hemma, hoppas ni har det bra! Ni får gärna kommentera, det gör du bra mamma! Du är den enda som kommenterar haha, men det är bra! Vill ha kommentarer :D D.S
 
At the gym! Ser verkligen bra ut när jag håller en pepsi haha, inte så nyttig här heheee 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken rolig min :) fanns det ingen diet pepsi? :)
Alla saknar dig också jättemycket. Känns nog skönt att Lois är på samma sida av jordklotet och att hon genomgår samma som du.
Skolan verkar vara något annorlunda än här, kanske till och med bättre? Kämpa på, du fixar det. Din engelska kommer vara superb när du kommer hem, kanske kommer du blanda båda språken som Maria Montazami? :) Stora kramar från Sverige ! P.s Träna för mig med :)

2013-09-18 @ 23:19:04
Postat av: Lois

Oh free gym membership!!! That's nice

2013-09-19 @ 17:23:23
URL: http://loischau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0